torsdag 3 mars 2011

Dag 1 Presentation av mig

Av alla frågor som ingår i detta 30-dagars tema tycker jag att denna är svårast. Vad ska jag säga? Vad vill ni veta om mig? Jag är virrig, kärleksfull och busig. Studerar till sjuksköterska. Född i Delsbo, har mamma och bror med familj som bor kvar, i vår blir jag faster för andra gången! =) Bor 60 mil ifrån dom, i hus med en alldeles för stor trädgård, skönt för barnen att springa på men oerhört tråkigt att underhålla. Så det struntar jag i. Grannarna älskar att påta i sina trädgårdar så ska ni nån gång hälsa på mig sommartid, håll utkik efter trädgården med klippt gräsmatta med massor av ogräs i det som en gång var rabatter. Svärmor gillar att krypa omkring bland buskarna och försöka luckra fram deras rötter eller vad det heter. Jag gillar att äta bären. Hon har gett upp efter många tappra försök att få mig att tycka det är roligt med trädgårdsarbete så vi har kommit fram till att jag kanske inte kan odla och jag kan inte skilja på ogräs och blommor. Det finns faktiskt fina ogräsblommor. Men baka och göra potatisgratäng, det kan jag. Där slår jag henne på fingrarna! Min släkt på mammas sida är kända för sitt handarbete och sitt handlag med blommor. Jag kan inget av det. Jag är den felande länken. Det är med mig den delen av släktens traditioner kommer brytas. Jag är dock inte helt hopplös. Min mammas mormor var en hejjare på att baka. Jag har ärvt hennes känsla för att "höfta till" recept och den delen kommer jag förhoppningsvis kunna föra vidare till mina barn.
Visst, jag bakar. Och jag älskar mjuka kakor! Fast de gör mig mjuk. Min dotter tycker om att göra vågor på min mage. Hennes storebror älskar att begrava hela sitt ansikte djupt in mot min mage och sen prutta högljutt med munnen så det liksom skvalpar och fladdrar mot hans kinder och öron. Jag låter dom hållas, varför förstöra deras nöje?
Tränar gör jag. Som gammal dans och hästtjej kändes steget till kampsport ganska stort men där har jag hamnat. Min dotter och jag tränar föräldrar och deras barn i något som vi kallar för judogympa. Det är barn 3-6 år som tillsammans med en vuxen tränar gymnastik och leker fram grunderna i judo med fokus på balans och fallteknik. Vår lilla tjej börjar bli stor, det är vår sista termin som ledare på judogympan. Det är lite sorgligt för det är så jätteroligt! Fast vi går vidare mot andra mål.

Har sett att det fullkomligt rasat in läsare. Det gör mig nyfiken. Vilka är ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar