måndag 16 maj 2011

Med våren kommer...

...ögonkliet, snuvan, tröttheten och jag känner mig inte alls pigg! Blir därför en gnällig och irriterad mamma till våra fantastiska (och stundvis tålamodsprövande) barn, en sambo som inte orkar med något och inte har lust med nåt heller för den delen! Efter några veckors testande av mediciner så har jag nog nu ÄNTLIGEN lyckats få till en kombination som funkar. Jag vaknar utsövd, känner inget av varken ögon eller snuva och börjar få tillbaka min energi! Nu när jag längtar ut i vårvädret så blir det regn... storm.... sol... regn... sol... regn... stormvindar... osv. Det är ju inte detta jag längtat efter! Fast å andra sidan blir det så mycket mer gjort inomhus, läxor som ska läsas (japp, både mina och barnens. Är man student så är man.), grejjer som ska plockas, golv som ska dammsugas efter att vår golden nästintill blivit en nakenhund efter vinterpälstappningen å massa, massa mer som ska göras. Utöver detta är det massa tider som ska passas eftersom både jag och min sambo är instruktörer och leder pass på "vår" klubb, detta ska tajmas med barnens aktiviteter som scouter och fotbollsträningar. Med tanke på allt vi har för oss så är det inte konstigt om man stundvis känner sig lite trött, men så länge vi har roligt och kan koppla av emellanåt så fortsätter vi...

Här är vår "nakenhund" i vårt paradis Falkenberg... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar