tisdag 30 augusti 2011

Önskar jag varit mer uppmärksam när min mammas mormor Adele kämpade för att lära mig en av hennes specialitèer, konsten att virka. Då har jag genast satt igång med denna!

"Hjärtekatten är ett välgörenhetsprojekt med ambitionen att få ihop så många handvirkade Hjärtekatter som möjligt för att skänka till hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg och Skånes universitetssjukhus i Lund.

Vi som ligger bakom projektet heter Therese och Susanne och vi gör detta helt ideellt på vår fritid. Om du vill komma i kontakt med oss gör du det enklast via hjartekatten@gmail.com"




Det går till så att man virkar en katt enligt mönstret via länken, garn kan man köpa till rabatterat pris via vissa butiker som stödjer detta projekt. När katten är färdigt ger man den ett namn. Därefter ser man på en lista vem man ska skicka katten till varpå denna person ser till att katten hamnar i "rätt" händer. Här finner du all info om detta beundransvärda projekt!


Hmm, undrar om inte den där virknålen finns nånstans här hemma...
(om man precis som jag inte behärskar denna konst så kan man tänka ut ett namn, bidra med 75kr i garnkostnad så finns det vänliga själar som virkar Hjärtekatten åt dig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar